donderdag 23 juli 2009

Macro

Een paar weken terug kocht ik een tweedehands Sigma 105mm F2.8 Macro. Maar het ontbrak me aan tijd om dit prachtig stukje glas uit te testen. Tot het lange weekend van onze Nationale Feestdag. Profiterend van de vier dagen verlof tufte ik met vriendin Sofie richting de Champagnestreek. Nadat we eerst ietwat ontgoocheld uit het park Les Faux nabij Verzy afdropen, sloegen we een beetje verder een klein wegje nabij een bosje in. Bijna recht voor mij zat een Citroenvlinder. Meteen kon ik mijn nieuw speelgoed uittesten. Deze foto was de eerste die ik nam.
Citroengroen

4 opmerkingen:

janus zei

kan tellen hé: mooi scherp en origineel standpunt. maar als ik mijn gedacht echt zeg: de foto maakt mij ergens nerveus, en dat is waarschijnlijk niet de bedoeling...

Unknown zei

Hey Janus, merci voor de kritiek! wat maakt je precies nerveus? kleur (te veel groen)? of de compo? of beide?

janus zei

de compositie denk ik. verticale lijnen (de vlinder) en eerder horizontale lijnen (de planten) vloeken een beetje aan mijn ogen. de vlinder is niet rustig en de achtergrond is het ook niet.

Unknown zei

Thx voor de commentaar Janus! Ik zal er op letten.

grt
cis